Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 18. juli 2017

Snart ferie

Jeg kickstartet ferien, som starter i morgen, med å kjøpe med ny mobiltelefon. Det satt veldig langt inne for jeg har vært så fornøyd med min Iphone 4. Den ble kjøpt nøyaktig for 4 år siden, og har vært akkurat det jeg har hatt behov for. Få og ta telefonsamtaler, få og sende meldinger, lese Facebook og blogg på toget, ta imot snapchat og sende Vipps. Den har tatt litt dårlige bilder, men det har jeg et vanlig fotoapparat til.

Først var det noen Apper jeg ikke kunne få fordi operativsystemet var for gammelt. Så ble jeg "kastet ut" av Vipps av samme grunn. Så begynte de små filmsnuttene jeg fikk av barnebarna i Snapchat å hakke og da tenkte jeg at tiden var inne til å finne en ny.

Grunnen til at jeg ikke har ønsker ny telefon er faktisk størrelsen. Jeg synes de nye har vært
for store. På letingen min i helgen oppdaget jeg Iphone SE. Den var bare 2 mm bredere og 1 cm høyere enn min gamle. Det skulle jeg kunne takle. Det viktigste for meg var større minne enn den gamle og IOS 10.

Da jeg var i en slik butikk for å kjøpe noe helt annet tok jeg avgjørelsen. Heldigvis fantes det en mulighet til å kjøpe seg "klargjøring av mobil", noe jeg selvsagt gjorde. da ble alle telefonnummer, bilder og epostkontoer flyttet over.

Alt nytt trenger tilvenning, men jeg må jo si at jeg allerede er fornøyd. Ikke for stor (jeg kan forsatt ha den i lomma), men større skjerm. Jeg visste at det var et bedre kamera og det måtte jeg prøve.
Veldig fornøyd med disse.



Og så var det rent tekniske som gjør at jeg kan høre lydbøker, bruke Vipps og se filmer av barnebarna under hakk. Så selv om jeg valgte en modell som for mange er forhistorisk, tenk 2 år gammel, så passet den meg helt utmerket.

3 kommentarer :

  1. Jeg er heller ikke så glad i å kjøpe nytt, men når de verktøyene man liker å bruke ikke lengre fungerer på den gamle må man nesten bare bite i det sure eplet... Håper du har hatt en fin start på ferien, og at den fortsetter bra! :)

    SvarSlett
  2. Jeg må bare sende deg en hilsen for jeg ser vi har noe felles. Jeg sitter her med en I Phone 4 som er 4,5 år gammel, men jeg har ikke skiftet ennå.... Drøyer i det lengste. Får ikke lagt inn noen nye apper. Men snar må jeg vel både ny bil og gressklipperene krever apper.
    Så hyggelig at dere klarer å ta ferie hvor du virkelig slapper av.
    Ønsker deg fortsatt en flott ferie August!
    Hilsen Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er veldig fornøyd med den nye telefonen.

      Slett