Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 28. juni 2017

Nordsiden av huset


På nordsiden på huset og på hver side av nedkjøringen til kjelleren er det for tiden et hvitt blomsterflor. jeg ante ikke at  Flikkranstropp skulle gi sånn effekt. Rosespireane på toppen starter sin blomstring om en uke eller to. 





Det så litt annerledes ut i 2005. Og da hadde begynt å vokse til da flommen i 2012 raserte den venstre siden mest. Våren 2013 ble jernbanesvillene vi la der i 2007 byttet ut med store steiner som vi hentet i egen skog. Kjellermuren burde vært pusset ellers så sier jeg meg fornøyd med denne forandringen.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar