Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 29. mai 2017

Ny navnefest

Sist lørdag var familien samlet for å feire det aller yngste barnebarnet. Nesten 7 måneder var han blitt.

I siste øyeblikk ble selskapet flyttet fra et selskapslokale i byen og hjem i egen hage rett ved Mjøsa. Bunadene fikk henge hjemme, for det var vær for sommerkjoler og bare legger.















Det var dekket til lunsj på terrassen.

 

Sønnen min er veldig glad i å lage mat, men med to små barn i huset ble han glad for noen bidrag fra meg.  Kjøttboller, miniburgere og ostepai har blitt standard når jeg laget mat til mange. Sønnen hadde laget Skagenrøre, melkefri potetsalat og bakt en nydelig foccacia.


Etter maten var det kaker. Jeg hadde laget marsipankake, som til de andre barnebarna. Denne gangen kjevlet jeg marsipanen litt for tynt. Kaka holder fasongen mye bedre med et tykkere lag marsipan. Det har jeg allerede notert i oppskriften.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar