Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 19. april 2017

Vårtegn: Magnolia

Så blomstret Magnolia. I vindværet var det mulig å beundre de flotteblomstene, men vindværet gjorde det umulig å ta bilder. Da vindværet hadde løyet litt, hadde også blomstene trukket seg litt sammen.
I år var nesten alle blomstene dessuten skjemmet at brune flekker. Det har jeg ikke klart å finne ut hva skyldes. Det er nok litt vind akkurat der den står, så det kan jo være det.

Jeg skrev om Forsythia i forrige uke, men det først nå at hele busken blomstrer. Det er tydelig på det store bildet, Jeg antar at den årlige klippingen utpå sommeren har stor betydning for det rike blomstringen og den fine fasongen. Bare så synd at blomstringen ikke kunne vart enda lengre. 


1 kommentar :

  1. Frost etter magnoliablomsten har åpnet seg kan gi brune flekker og blomsterfall, hagl kan også gi brune flekker på blomsten.

    SvarSlett