Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 15. april 2017

Matbloggen

Nesten hver gang jeg lager mat så sjekker jeg om oppskriftene jeg har lagt i matbloggen min er riktige.

I dag har jeg laget noen store porsjoner av kjøttboller og i kveld har jeg publisert er oppdatert versjon av den oppskriften.

Jeg tenkte at det kunne være greit å vite at det blir nesten 160 kjøttboller av 2 kg kjøttdeig, og at det tar en snau time å forme og steke dem.

Vi tok kjøttboller og tomatsaus til middag i dag. For oss passet det med 8-10 kjøttboller og 1,5 dl tomatsaus hver.

Jeg har også erfart at det har betydning hvilket merke hermetiske tomater man velger.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar