Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 29. mars 2017

Vårtegn: Hagemøbler

Den fantastiske helgen vi hadde motiverte for at hagemøblene skulle fram. Og vi håper jo at det skal bli mange formiddagsstunder på trappa på østsiden av huset utover våren.

Jeg må innrømme at hvitt gulv ikke er særlig praktisk i bruk. Det ble sånn fordi det var enklest å male alt i samme farge. Trappa må males i år og jeg vurderer å male gulvet mørk grå etter at jeg har malt rekkverket hvitt.

Det er alltid godt å ha gjort noe som virkelig syns, og gulvvasken er et godt eksempel på det.

























Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar