Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 2. januar 2017

Nytt år og nytt redskap

Selv om jeg hadde kjøpt dette nye redskapet på anbefaling, så hadde jeg ikke trodd at det skulle innfri så til de grader.

Det er ikke få kilo poteter den gamle har most, men nå har den fått avløsning.

Jeg kjøpte min Perfect masher på en Jerniabutikk med spesielt godt utvalg av kjøkkenredskaper. Det er Øyo som har den i sitt vareutvalg og også i sin nettbutikk under navnet Gourmet stapper.

Forskjellene på denne og den gamle er selve mosedelen som er i metall og består av flere parallelle blad. De virker ikke skarpe, men skjærer lett gjennom de kokte poteten. Håndtaket gjør den veldig god å holde i og det er lett å legge nok press på den.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar