Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 3. januar 2017

God plassutnyttelse

Da jeg ryddet opp i gjestedynene etter julen innså jeg at kottet under trappa til loftet måtte utnyttes bedre. Og noen ganger går jeg direkte til handling uten å ha ført det på noen liste. Så i går var jeg innom Jysk og kjøpte flere oppbevaringsposer for dyner. Jeg hadde en del fra før, og plutselig ble det plass til de siste dynene og putene. I en pose går det 1 dyne og 1 pute, eller faktisk 4 puter.

På drøye 1 m3 har jeg presset inn 12 slike sekker.


1 kommentar :

  1. Wow, det var jo veldig bra utnyttelse av plassen! Tipset tas med videre! Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Klem Cathrine

    SvarSlett