Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 7. januar 2017

Kalibrering

Det er ikke så ofte jeg bruker mer enn et steketermometer om gangen, men det gjorde jeg i går. Konklusjonen var at de viste veldig ulike temperatur i nesten like store kjøttstykker.

I dag la jeg derfor måleenheten i den samme kjelen varmt vann. Og det ble veldig stor forskjell.

Alle mine steketermometre er i den laveste prisklassen. Nå skal jeg kjøpe to nye som koster en del mer. Så skal jeg ta en ny test for å finne ut om hvilket av de gamle som fortsatt kan brukes.



3 kommentarer :

  1. Hmm..jeg har kun et gammeldags med sånn blå strek som kommer frem og viser tempen. På tide å fornye seg tror du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt. Det gamle er enda mer unøyaktig, og lager et veldig stort hull i kjøttet.

      Slett
  2. og jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt tanken en gang, - at det faktisk er mulig å sjekke de :) Takk for tips !

    God fredag og etter hvert helg!

    SvarSlett