Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 22. januar 2017

Forberedelser til barnedåp 2

Det er nok veldig få som kan dekke bordet til et selskap et hel uke før, derfor føles det også som en ekstrem luksus å ha mulighet til å gjøre akkurat det. Min datter hadde som nevnt planene klare for bordet.

Bordet til lunsjen neste søndag er dekket. Det eneste som mangler er bordkortene. De skal trykkes i morgen. Grunnen at vi har ventet med å trykke bordkortene var at vi var usikker på hvilken størrelse de skulle ha. Det mangler selvsagt også blomster. Det skal være rosa Gerbera, som klippes ganske lave,

I tillegg til borddekking har jeg fortsatt med rydding, vasking av klær og stryking. Målet er at alt som kan gjøres nå faktisk blir gjort. (jeg kunne sikkert dyttet alt inn i skap og skuffer, men som nevnt er det utrolig deilig å få noe jeg normalt skyver litt på  - helt gjort.)



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar