Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 11. november 2016

43 dager til julaften


Det er allerede noen dager siden jeg satte meg ned og la planen for perioden fra i dag og frem til julaften. Jeg er helt nødt til å ha en sånn plan. Da trenger jeg ikke huske på alt, og jeg unngår å glemme noe. Det er veldig oppdragende, og jeg vet at om jeg gjør det som står på lista kan julaften komme uten stress.


Jeg kommer til å skrive om juleforberedelser fra i dag og 43 dager fremover. Og tradisjonen tro - her blir det ikke jul før det faktisk er jul.

Om du vil være med på prosessen så er du velkommen.

Du kan lese mer om min jul på:
Jul i bestemors hage

Jeg fordeler juleforberedelsene med litt hver dag, mens andre vil velge å bruke lørdager og søndager. Det er veldig lurt å sette inn alle avtaler som juleavslutninger osv. Da er det enklere å ha kontroll med den tiden man har til rådighet.

Det kommer til å bli dårlig med bilder fra morgenen av, men jeg har tenkt å oppdatere litt om kvelden og da kommer det sikkert et bilde eller to også.

Om kvelden:

Uansett jul eller et annet selskap så blir det en slags frist også for andre gjøremål som jeg ofte skyver foran meg.

Så i kveld har jeg oljet litt av kjøkkengulvet. Det er veldig på overtid. jeg hadde planlagt å få hele gulvet slipt og oljet i sommer, men det ble ikke gjort. Så dette er bare en kriseløsning. Etter at de veldig slitte områdene var skrubbet og tørker, så har jeg gnidd inn litt gulvolje. Det ser bedre ut og jeg håper at det holder til neste sommer.

Men før det dro jeg fram kjøleskap og komfyr, og vasket bak. Det var det veldig godt å få gjort.


 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar