Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 14. november 2016

40 dager til julaften

Et år sto jeg der midt i kakebakingen og manglet noe viktig. Da bestemte jeg meg for at det aldri skulle skje igjen. Jeg har derfor laget en handleliste med alt jeg trenger før jul. Og i dag skal jeg gjøre det første store innkjøpet.

Jeg skal også bestille kjøtt til sylte. Tidligere år har jeg klart å legge syltelaging dagene etter hverandre. Det var umulig i år. I noen år ble det tre hele dager til ende, men i år har jeg begrenset til to. Det har sammenheng med at jeg har tatt på meg et annet oppdrag i begynnelsen av desember og måtte prioritere.





Oppdatering:

Ikke spesielt spennende, men dagens innkjøp ble gjennomført.

Jeg skal ikke bake noe før til helgen, så sånn sett så hastet det ikke. Men hver dag resten av uka har andre oppgaver, så bare følg med.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar