Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 2. oktober 2016

De aller beste

De aller beste kjøkkenhåndklærne er de mest tynnslitte. De er myke og tynne, de suger vann lett og de etterlater ingen striper på glass.

Selv om utvalget kjøkkenhåndklær er stort, så er det faktisk veldig få som har de bruksegenskapene jeg nevnte over. De aller fleste er altfor tykke og stive. Men jeg vet akkurat hvor jeg skal lete. På den nederste hylla med kjøkkenhåndklær hos Kid, der ligger det en bunke med den beste typen. Faktisk de eneste som kan brukes til det de er ment for. Nå er


det ikke plass til flere håndklær i skuffen, men jeg må fylle på med noen kjøkkenkluter. På nettsiden til JYSK ser jeg at min nærmeste butikk har flere kluter enn jeg trenger, så da er det bare å kjøre innom en dag.  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar