Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 18. mai 2016

Serviettbretting

Jeg har ingen ambisjoner om å skrive for tusenvis, og grafene under viser at det er langt derifra. Likevel synes jeg det er stas at mine bilder av serviettbretting kommer høyt opp på nettsøk og på bildevisning. Så når spesialbloggen om jul plutselig får mye besøk på denne årstiden så handler det om nettsøk etter serviettbretting. De to konfirmasjonssøndagene i mai, dessuten pinsehelgen med 17.mai kan tyde på at noen var på leting.

Sånn i ettertid ser jeg at ikke alt er like bra forklart, så jeg vurderer faktisk å lage noe brettefilmer i løpet av høsten. Jeg synes serviettbretting er gøy selv, og er hele tiden på leting etter nye måter å brette på. Her hos er det nemlig strengt forbudt å putte servietten oppi glasset.


1 kommentar :

  1. Morsomt! Det er stas å komme til fest og dekket bord der en ser at det er lagt arbeid i bordpynt og servietter :)

    SvarSlett