Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 20. april 2016

Coffeetablebooks

Jeg har faktisk ikke sett så mye av det i det siste. En stabel bøker som ligger på sofabordet. 

Wikipedia beskriver dem slik: coffee table book is an oversized, usually hard-covered book whose purpose is for display on a table intended for use in an area in which one entertains guests and from which it can serve to inspire conversation.

Bøkene skulle altså være vakre og dreide seg ofte om interiør eller kunst. Vi har noen slike i bokhylla faktisk.

Hele vinteren har jeg hatt en stabel med bøker liggende på sofabordet på kontoret mitt, og jeg kom plutselig på navnet coffeetablebooks. 

Jeg har stort sett klart å ha de liggende i en pen stabel og de har flere ganger underholdt gjester, men mest av alt har de vært til nytte.

Bygdebøker fra Sogn og Eiker, og Gårdsbruk i Buskerud er satt tilbake i riktige bokhyller. Nå skal jeg konsentrere meg om uteliv og hage.


1 kommentar :