Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 24. mars 2016

Vårtegn: Påske

Mange av påskene her på gården har jeg tilbrakt i hagen, men forberedelser til årets hagesesong.

Nå er det fortsatt tele i bakken og det ligger fortsatt snø på de mest skyggefulle stedene.

Trappa vår egner seg dårlig for mye pynt, men litt blomster får jeg plass til. Og det er en milepæl når jeg kan sette ut de første blomstene.

Jeg burde ha tynnet det gamle syrintreet sist høst, så for ikke å miste blomstringen i år rydder jeg bare langs bakken. Kanskje vil det vokse litt gress på de bare flekkene.  Store knopper er det kommet.
















      


                           
På tunet har det blitt helt bart. Den gamle oppvaskmaskinen som midlertidig var plassert rett foran låven er kjørt til gjenvinningsstasjonen, men de gamle kornnekene henger fortsatt på overtid.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar