Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 17. mars 2016

Hemsmak+Räcka=

et perfekt bannerstativ.

 Hva et bannerstativ er?

Det består av to stolper som man kan feste et banner i, for eksempel bak et kakebord.

Jeg konkluderte raskt med at gardinstenger fra IKEA ville passe som stolper. Passe lange og passe tunge.

Men var det mulig å finne en bedre løsning enn å feste stengene til bordbena (som selvsagt er Adils) ?
Jeg så for meg en ganske høy plastboks med hull i lokket og fylt med tungt. Jeg fant noe mye bedre. Salg på metallboksen Hemsmak.
Jeg la en plastpose inne boksen og fylte på med sand og småstein. Jeg borret hull i lokkene tilpasset diameteren på gardinstengene.

Det er ikke siste gangen at jeg kommer til å henge opp banner bak mat - eller  kakebordet.




1 kommentar :

  1. Så lurt :)

    Her i nord har vi sne storm, igår og i dag,
    Vi som var kvitt all sne forleden dag, og nu har vi full vinter igjen.

    Kjedelige greier, men vi står han av :p

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett