Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 6. mars 2016

Babyshower for meg også

Jeg hadde vel ikke trodd at jeg noensinne skulle være med på å stelle istand en babyshower, men når datteren ba om hjelp for å kunne overraske ei god venninne så fikk jeg gjort det også.

Gult er den vordende mors yndlingsfarge, dessuten vet de ikke hvilket kjønn som kommer. Min datter har vært i min kjeller for å finne fat og boller som ville passe på bordene.

 Først var det lunsj med ostpai, kjøttboller i tomatsaus, chorizopølse, stekte poteter og salat.













Så var det kaker og kaffe. I tillegg til hvetesnitter og gluten- og melkefri snickerskake, så var det cupcakes og makroner i riktige farger. Jeg har alltid ment at makroner er oppskrytt, men det var før jeg fikk smake disse. Helt fantastisk sprø og seige inni, og med et helt vidunderlig fyll.






  
Bordet var selvsagt også dekket i de samme fargene. 

2 kommentarer :