Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 20. januar 2016

Veldig kaldt


Jeg er ikke så begeistret for vinter og snø, men må medgi at det er flott ute nå.

Strålende sol, blå himmel og nysnø blir en perfekt kombinasjon.

Inne fyres det for fullt, jeg drikker te og forfølger gamle slektninger - denne gangen på Vålerenga i Oslo.

3 kommentarer :

  1. Ja, nå er det vakkert og det over hele Sør-Norge. Jeg dro fra Trondheim i dag tidlig og ned til Stavanger og så over til Oslo. Det var ikke en skydott å spore.

    SvarSlett
  2. Jeg elsker vinter og snø! For meg kan det godt være sånn i en måned til... :-) Så kan temperaturen gradvis gå opp et par grader fram til midten av mars. Da kan våre komme! :-D

    SvarSlett
  3. Det er vakkert med ren snø og blå himmel! Det har vi i Bergen for tiden også. Nydelig! :)

    SvarSlett