Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 5. desember 2015

Julemåneden 2005

Etter å ha forsømt huset i byen hele høsten var det nødvendig å bruke mer tid hjemme. Dette ville den siste julen i huset som hadde vært vårt hjem i drøyt 11 år. 

Når jeg ser på bildene fra for 10 år siden så innser jeg at fremdriftsplanen ikke har endret seg så mye. Sjakkbrett og krumkaker laget jeg på samme datoer da som nå. 

På gården hentet jeg to grantrær i egen skog. Disse satte jeg på hver side av trappa. Det ble faktisk ganske stemningsfullt. Selv om utelyset

var på så lå resten av huset i mørke. Etter at vi flyttet inn er det alltid litt lys på i noen av rommene mot veien. Det virker litt mer velkomment.

2 kommentarer :

  1. Jeg synes også det er koselig med litt lys også i rom som ikke blir brukt, spesielt på den siden av huset som møter gjester Veldig koselig inngangsparti dette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle gjerne hatt en trapp som passet bedre til huset, ellers er jeg enig - for nå er det lys i rommene.

      Slett