Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 24. november 2015

Veldig kaldt

Jeg visste at det ikke var noen vei utenom, men jeg måtte stålsette meg. Godt påkledt og med vinterhansker ryddet jeg i fryserne i kjelleren. Så kunne jeg ta den på kjøkkenet. Det var egentlig der det var verst. Her hadde jeg brutt mine egne regler om hva som skulle legges inn. Så to store bæreposer med varer ble flyttet til kjelleren.

De to siste filleryene til kjøkkenet henger til tørk, jeg har beregnet kryddermengder og vasket opp.

Forøvrig - er det akkurat en måned til julaften!

2 kommentarer :

  1. Hei og god førjul! Måtte bare legge inn en liten kommentar, og fortelle deg at jeg setter så stor pris på bloggen din og er her inne og titter hver dag. Du er så inspirerende i dine prosjekter, og særlig nå til jul!
    Ha en flott tid fremover! Mvh Bjørg, Sandefjord

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre. Fram til jul blir det iallefall hver kveld, og etterpå når og så lenge jeg har noe å skrive.

      Slett