Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 30. november 2015

Juleverksted

Jeg har hengt opp min adventskalender i kveld slik at den er klar til i morgen tidlig. Det er så hyggelig å løfte av en liten pakke hver dag.

Det blir litt for kort kveld til et effektivt juleverksted, men 12 konglekoner står klar for oppdrag. Dette er nok bare begynnelsen, så jeg må få satt av et par kvelder til.


2 kommentarer :

  1. Fine koner. Jeg skal arrangere to juleverkstedkvelder og har ennå ikke bestemt meg for innholdet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva med hjerter http://gardsjul.blogspot.no/2011/10/hjerter.html
      eller dompaper http://gardsjul.blogspot.no/2013/11/dompapp.html

      Slett