Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 16. november 2015

Årets julekort

Jeg synes det er hyggelig å sende julekort, og enda mer  - å få. Å gå til postkassa de siste dagene før julaften og egentlig vite at der ligger det hyggelige hilsener fra fjern og nær er veldig stas.

Derfor bruker jeg litt tid til å tenke ut en ny variant hvert år. De kan være lange og smale, firkanta, høye og smale eller sånn som i  år, A5. Jeg lager hele julekortet/julebrevet på min egen PC i Word. da får jeg plassert bilder og tekst slik jeg vil. Men utskriften får jeg ordnet mer profesjonelt på litt tykkere papir enn min hjemmeskriver hadde taklet.

I fjor hadde jeg tatt bilde av låveveggen for å bruke som bakgrunn. Jeg er ikke helt fornøyd med at teksten var lite synlig, ellers synes jeg det ble et hyggelig julekort. Worddokumentet ble skrevet ut på A3 ark som ble kuttet langsetter. Hver del ble brettet i tre. Da blir målene ca 15x15 cm og passer i en firkantet konvolutt.

Planen for i år er helt klar og jeg har faktisk allerede en disposisjon til teksten.

Og her finner du forslag til flere julekort.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar