Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 3. september 2015

Teknisk support

Jeg ynder å si at jeg er relativt selvhjulpen. Jeg klarer det aller meste i hagen. Jeg kan male, rydde og bruke drill, skrutrekker og ryddesag. Jeg kan også grave en grøft hvis det er nødvendig.

Jeg synes også at det er helt greit å klippe gresset i hagen.

Men særlig teknisk er jeg ikke. Så jeg hadde ikke oppdaget at drivreimen var moden for utskifting før den hadde røket. Men heldigvis er det en på gården som har kompetanse på sånt.  Istedenfor å plutselig stoppe opp midt på plenen, kunne jeg sist mandag ettermiddag kjøre rundt i trygg forvissning om at den  nye drivreima mannen hadde monterte  vil holde flere klippesesonger. Godt at jeg fikk klipt i allefall, det kan nemlig bli lenge til neste gang det er mulig skal vi tro på værmeldingene.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar