Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 6. september 2015

EKTE EIKER

I går, på Egertorget matfestivial i Hokksund, ble EKTE EIKER presentert. EKTE EIKER er et kvalitetsmerke på varer produsert på Eiker. Dyktige bønder står for produksjonen, og varene selges i stor grad direkte fra gårdene. Det er fire studenter på Høgskolen i Buskerud som laget den grafiske profilen og nettside som sin bacheloroppgave i år. EKTE EIKER er også på Facebook

På Egertorget var de alle og jeg benyttet sjansen til å handle litt. 

Jeg kjøpte hylleblomstsaft, svarthyllsaft, plommegløgg og to typer eplemost. Begge eplemostene er presset samme sted og av samme type eple, men epletrærne står på to forskjellige gårder. De ikke bare ser forskjellig ut, men de smaker også forskjellig. Det er mange faktorer som spiller inn for å skape gode produkter og det kan man her på Eiker. 



























Et tips: De, og mange flere,  er der i dag også.  Og jeg skal stå og selge inngangsbilletter og vil gjerne ha det travelt.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar