Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 14. januar 2015

Overhodet ikke lat

2015 var ikke veldig gammelt da jeg satt fordypet i en ny slekt. Som vanlig de siste årene. At det faktisk ble 21.dag jul før alt var ryddet vekk skyldes slett ikke at jeg har vært lat, men mest fordi jula i mine øyne slett ikke var helt slutt før i går. Dessuten har mine vandringer gatelangs i Bergen midt på 1800-tallet vært så spennende at jeg har ikke tatt meg tid til noe annet.

Når juletreet knapt hadde sluppet en barnål var det nesten for galt å gjøre kort prosess før det var helt nødvendig. Men så har det jo heller ikke vært jul her i huset like lenge som hos mange av dem som kasta ut jula 2.juledag.

Nå står i alle fall alle kassene i kjelleren. Det ser sikkert voldsomt ut, men alle kassene er ikke helt fulle og vi har et stort hus.

Ved starten av 2013 og 2014 hadde jeg en klar oppfatning av hvordan neste juls borddekking skulle se ut. Denne julen så jeg faktisk ingen bord som ga meg nødvendig inspirasjon. Så lenker til flotte bord mottas med takk.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar