Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 16. januar 2015

Kokebok på nett

Hovedhensikten med å samle mine oppskrifter på nettet var at jeg skulle ha dem tilgjengelig selv. Jeg har ofte stått i butikken og lurt på hva det var jeg manglet - og da har jeg bare hentet oppskriften på telefonen. Noen ganger har jeg også fått spørsmål etter en god oppskrift, eller vi har hatt gjester som vil lage det samme de har spist her. Det siste er veldig stas.
http://bestemorsmat.blogspot.no/

Det er selvsagt gøy og hyggelig når jeg får høre om noen som også bruker oppskriftene. Jeg håper at alt stemmer i oppskriftene. Hvis ikke så må jeg få beskjed.

Jeg har forsøkt å skrive oppskriftene slik at de også fungerer for nybegynnere, men tenker nok at de fleste brukere er voksne. I dag har jeg gjort et unntak. Oppskriften på Varme smørbrød/toast er skrevet til barn på 9-10 år. Kanskje er dette noe de kan lage seg selv når de kommer hjem etter skolen?

Oppskrifter som jeg mener egner spesielt for de aller yngste kommer jeg til å samle under etiketten Fra 9 år.

1 kommentar :

  1. Vi henter masse middags- og bakeinspirasjon på nett, så jeg er veldig glad for alle dere som legger ut oppskrifter.

    Du spurte om karmer: Så langt har karmene sett bra ut, men ikke en av dem vi jobba med i går. Der hadde noen slått på ei plate i selve vinduskarmen, og når jeg fjerna den var det ikke noe pent syn som møtte meg. Så vi er forberedt på å måtte skifte ut et par-tre til sammen sånn som det ser ut per nå.

    SvarSlett