Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 23. oktober 2014

Pøser ut

  
Jeg har over femti oppskrifter i kladd på Mat i bestemors hage, derfor forsøker jeg systematisk å lage den maten for å få tatt bilder for så å kunne publisere.

De siste dagene har det vært stor variasjon:


Kyllingklubber i mangochutney

Det er litt styr å dra av skinnet, men smaken veier opp for det. Forma kan gjøres helt klar og settes i stekeovnen når gjestene kommer. Dette passer både på en buffet og som middagsrett.

Sjokolademousse. Det må jo smake godt av så mye melkesjokolade. Sjokolade og jordbær smaker godt sammen.
 


Det er nesten litt synd at vi "ikke har bruk for" formkaker lengre. Det ble et smakfylt gjensyn.







Kjøttboller i tomatsaus kan både serveres som middagsrett med tagliatelle eller på buffet. Kjøttbollene kan selvsagt også serveres uten tomatsausen.









Pestobrød er veldig raskt å lage hvis man synes kjøpt pesto er greit nok.

Serveres som fingermat.









Planen for hva jeg skal lage til middag i morgen er klar, det er en veldig tradisjonsrik rett.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar