Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 5. juli 2014

Mer om bildene

Alle bildene jeg skrev om for to uker siden er nå sortert etter fotograf, lagt i plastlommer og satt i perm.

Takket være arbeidet til Preus finnes det en oversikt over norske fotografer. Der har jeg funnet ut når fotografen var aktiv.

Der er det også angitt om kartoteket etter fotografen er bevart og hvor. Mange slike samlinger ligger i arkivene til fylkesmuseer. Noen av dem holder på med scanning og publisering. Et eksempel på det er Oslobilder. 














Det aller viktigste jeg fant ut er likevel at dette er visittkort.  Det betyr at personene på bildene muligens ikke er slektninger i det hele tatt.

Nå vil ikke det siste hindre meg i å lete videre. Hadde noen andre funnet gamle bilder av noen i min slekt så hadde jeg satt stor pris på å få dem. Noen lokalaviser er kontaktet og er interessert i å bidra i letingen. Så fortsettelse kan følge.

1 kommentar :

  1. For en spennende jakt du har lagt ut på! Det med Preusarkivet er jo veldig interessant. Det er en god hjelp å ha navnet på fotografen.
    Flotte visittkort man hadde før :)

    SvarSlett