Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 21. juni 2014

Smart oppbevaring


Selv om de færreste har behov for lagring og transport av så mange vinglass som finnes her, så mener jeg likevel ideen er for god til ikke å deles.

Utgangspunktet er et helt vanlig pappkasse det har vært vinflasker i. Jeg velger alltid kasser med de mest solide skilleveggene.

Jeg tar først ut skilleveggene.
Så skjærer jeg kassen ned til passe høyde.
Skilleveggene skal også kuttes til riktig høyde. Husk å kutte langveggene i bunnen og kortveggene i toppen slik at de fortsatt passer sammen.
Sett skilleveggene tilbake på plass.

Og vinflaskekassen har fått et nytt liv som vinglasskasse. Super til oppbevaring og glassene står godt under transport, både opp på låven og om de skal ha en biltur et annet sted.





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar