Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 31. januar 2014

Januar 2014

Det er egentlig ikke så rart at vi er opptatt av været i dette landet. Det er ofte så mye av det. 
Heldigvis måtte jeg ikke ut i dag, for jeg kjører ikke traktor. Brøytingen må vente til han som kan det kommer hjem i kveld. Jeg har ansvaret for å måke på trapper og der traktoren ikke kommer inntil.

Ja, jeg ønsket meg snø til jul, men da det fortsatt var bart 13.januar begynte jeg å drømme om våren.
Siden da har det nesten snødd uten opphold.

6 kommentarer :

  1. Enig. Alt blir helt bakvendt. Nå synes jeg det er koselig med snø da men det er litt mye. Vakre bygninger!

    SvarSlett
  2. Jeg drømmer også om vår og sol=) Her er det ikke så mye som en snøfnugg!!! Håper du får ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Æ drømmer også om vår nu æ har allerede fått de første frøposene i posten og bestilt georgine løker og annet hos Bakke.
    Regner med at når dere har bar mark så kommer snøen hit til oss.
    Nu er det bare 28 dager til 1 mars , gledes :O)

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth :0))

    SvarSlett
  4. Det er artig med litt snø på vinteren men en trenger jo ikke så mye da.
    Men vi er på den rette siden av vinteren nå og dagene har blitt litt lengre.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  5. Så nydelig låve dere har! Når vi er ferdig med huset vårt, har jeg lyst til å pusse opp uthusene våre. Enkelte trenger sårt en oppgradering.

    Koselig med snø, men kan også bli for mye. Her i Trøndelag er det ingenting. Tørt og støvete. Håper snart på nedbør.

    Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  6. For mye av en god ting er heller ikke bra. (",)
    Vi har hatt masse sny her lenge, men den er fra i fjor - har ikke trengt å løfte en finger for å flytte på den siden før jul. Nå meldes imidlertid mildvær...

    SvarSlett