Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 25. november 2013

Lage julekort

Jeg har lenge tenkt på hvordan årets julekort skal se ut.

En vond skulder satte for mange år siden stopper for de lange håndskrevne julebrevene. Kompromisset ble en trykket tekst satt sammen med masse bilder fra året som gikk og plass til å skrive noen personlige linjer.

I fjor ble de slik.























Jeg fikk endelig tak i konvolutter i riktig format, og trykket tekst og bilde også på de også. Julekortet/-brevet er trykket på 150 g hvite A4ark og brettet på høyden. Jeg har liksom et krav til meg selv at de skal være forskjellige fra året før så jeg bør vel minimum skifte papirfarge.

Uansett - det skal handles inn til julekort!

Her ligger flere tidligere julekort.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar