Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. november 2013

Jeg ønsker meg

Har noen kommet så langt som til å kjøpe julegaver? Vi har heldigvis en veldig kort liste, og det er ganske enkelt å få ideer og å kjøpe.

Hva med deg? Hva ønsker du deg?

Jeg synes det er vanskelig å komme på noe om jeg plutselig blir spurt. Derfor har jeg tenkt meg om ens stund, og har kommet fram til denne lista. Kanskje et det noen andre som får tips?

Tallerkenvarmer   rødTallerkenvarmere      

Jeg synes det er så hyggelig å kunne servere varm mat på varme tallerkener. Vi har ikke noe varmeskap og stekeovnene er alltid opptatt rett før en middag. Dette tror jeg vil fungere flott.
Butikk: Tilbords









Rosendahl GC hotdrink 4 stk. 24 cl

Glass

Vi har ganske mange Rosendahl hotdrink, men noen ganger er det behov for flere. Åtte til har vi plass til.
Butikk: Tilbords








Ministrå servise
Vi byttet ut kjøkkenserviset etter at vi flyttet på gården i 2006. Det er plass til 6 asjetter og 1 vanlig dyp tallerken til i skapet.







Liten spise kniv kort sk 1Bestikk - Flat Rose
I spisestua synes jeg det er hyggelig å dekke med sølv/sølvplett. Alle gaflene og skjeene har jeg kjøpt i bruktbutikker/antikvitetsbutikker, men knivene er nye. Åtte kniver til står på lista. Dessuten seks kakegafler og ni isskjeer.
Butikk: gullsmed



Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC for Canon



Fotolinse

Jeg kan tenke meg en all-round linse slik at jeg ikke må bytte mellom linser. Da kan en 18-200 mm passe bra.
Butikk: JapanFoto




Bålpanne fra Espegard
vil passe bra på "solnedgangsplassen".

Butikk: Europris












peugeot-chateauneuf


Saltkvern
En pepperkvern fra Pegouet står allerede på benken. Den er så god at jeg gjerne vil ha en kvern for salt også.












Blandebatteri med dusjslange
Jeg har en stor vaskekum på vaskerommet, men krana er for lav til å sette de største kjelene under. Derfor - en kran med dusjslange ville vært supert.





ANBEFALES: Hestra Isaberg Flextron CZone er noen meget gode allround hansker. Anbefales.Alpinhansker
Et par uker hver vinter bytter jeg ut mine lekre skinnhansker med noe varmere. Det eneste som duger når det er rundt 20 minus er alpinhansker.



Zafary 6423500210


Tøfler
Etterhvert blir sålen på tøflene hard og glatt. Da er det på tide å bytte dem ut.
Disse er fra Skoringen.





Vagabond 3628-050



Lave støvletter (Vagabond)









Tredemølle T4i



Tredemølle

Her trenger jeg ingen begrunnelse, bortsett fra at det ikke lengre vil være noen unnskyldning for ikke å ta en tur.










blogglisten_17df167f38f6785f62b6aea128b7416e

1 kommentar :

  1. Vi har ikke så lang liste vi heller. Med liten familie blir det få gaver=) Så fin ønskeliste du har. Du må være lett å kjøpe til=) Vi har nesten alt vi trenger, så vi ønsker oss opplevelser! Og kullsyremaskin! Håper du har det fint, og at helga blir koselig=) Vibeke

    SvarSlett