Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 6. juni 2013

Transport


Jeg hadde tenkt at jeg skulle klare dette selv. Så mange IKEA-skap som jeg har skrudd sammen burde dette ha vært enkelt. Det var det også til et visst punkt, men jeg har verken teknikk eller krefter til å taite muttere. Da er det greit med kompetent hjelp i huset.








Tilslutt ble det en flott vogn.
























Som kan fylles med servise og annet som skal fraktes til låven. Litt enklere enn å bruke trillebår.
Vogna er forresten kjøpt på ClasOhlson, en butikk etter mitt hjerte fordi vareutvalget er så bredt. I går sto plastomslag, sikkerhetsnåler, minipaiformer i papir, søppelsekker og gasstenner på handlelista. Jeg sparer mye tid når jeg får alt på et sted.

2 kommentarer :

  1. Ei utrolig praktisk vogn for det du driver med.
    Liker også godt C.Olson. Praktisk og greit å handle der.
    Ønsker deg lykke til med helgens begivenhet :)

    SvarSlett
  2. Ein smart sak det der!
    Veldig greit med slike butikkar som har det meste.

    SvarSlett