Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 1. mai 2013

11368


Over 11.000 skritt ble det i hagen i går. Alle på jobben har meldt seg inn i DYTT, jeg går derfor med skrittteller. Hagearbeid regnes egentlig som mer fysisk krevende enn gange, så jeg kunne registrert antall timer isteden for. Men jeg synes det er artig å se hvor mange skritt det blir.
Målet i går var å legge nye kantstein langs bedet på den ene siden av trappa. Det synes ikke på bildet, men det var en stygg dump mellom grusen og de gamle kantsteinene. 

 '

























Da har jorda fra den ene jordbærkassa fått et nytt hjem. I blomsterbedet må noen av plantene graves opp før det fylles på med mer jord og settes ned igjen etterpå.




6 kommentarer :

  1. Det var jo et flott antall skritt! Jeg er enig med deg at hagearbeide burde telle ekstra på de skrittene. Ha en fin 1. Mai!

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært=) Hagearbeid kan jo være riktig så tungt, det er flere ganger jeg kjenner det skikkelig når jeg tar kvelden=) Bra det er trening i hygge også=) Fiiin 1.mai til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Fin träning och fin kant, gillar när det ser så rent och ryddig ut :)

    SvarSlett
  4. Hagearbeid er kjempefin trening, ingen tvil. Og steinlegging gjør en både armsterk og bedre i pusten. (",) 11.000 skritt er vel over det ideelle minimumstallet per dag også, så det blir vel neppe behov for en ekstra gåtur fordi du "bare" har jobba i hagen.

    SvarSlett
  5. Over 11tusen skritt i hagen, det er jammen meg godt gjort! Flott trim. Og godt utført arbeid også. :-)

    SvarSlett
  6. Gratulere med fantastiske 11tusen skritt, det var kjempebra :)

    Det er deilig og holde på med hagearbeid og repare på veier til innkjørsler og rundt blomsterbed, hærlige vår, selv om den er kjørlig, har holdt på og rake løv i hele dag, tar på armene, for vi har så stor hage og er ikke halvferdig ennu, men vi tar det litt nu og da ;)

    Akkurat nu skinner sola inn i sofaen nu og skylaget holder på og sprekke opp, deilig med kveldsol :)

    Ha en fin kveld.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett