Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 28. april 2013

Vårtegn uke 17


Plenen er blitt grønnere den siste uka. Men det er ikke her det har foregått de siste dagene.
Derimot har det blitt en stor haug kvist og planterester bak låven. Vi skal brenne litt bråte før jordene skal slåddes.


Så står plenrullen klar sammen med nye støtter til bringebærbuskene. Vi må vente til tælen går ut av bakken før vi får slått dem ned.






























Perleblomstene er det første som titter opp av bakken. Ja, jeg har vel sett noen tulipantupper også.



























Og endelig kunne jeg kjøpe Stemødre til trappa.



2 kommentarer :

  1. Å, det er så deilig med vår. Men eg ønsker meg litt varme, det er ikkje nok med alle dei gode vårteikna vi ser runt oss, rett nok varmer dei, men ikkje nok. Er nok litt tele i meg fortsatt:)

    ønsker deg ei fin veke og lykke til med vår-gjeremåla dine- Barnum og eg raker litt plen kvar dag, ein liten bit i ny og ne, og så snuser og lukter vi masse:)

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Du har en fantastisk hage. Flott at bringebærstøtter er klare, det må jeg også få skaffet meg. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min :)

    SvarSlett