Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 12. april 2013

Ikke tema

Da vi bestilte nye stoler til spisestua for over to måneder siden sa ikke selgeren at stolene ville bli levert umontert.

På IKEA er det en selvfølge at kunden setter sammen møblene selv, men at dette er helt vanlig i vanlige møbelbutikker også var jeg ikke klar over.

Så nå er gangen og spisestua full med esker med stoldeler i.

  

Vi skal nok få det til, men jeg er veldig glad for at det ikke var planlagt middagsselskap denne helgen


Litt arbeid er det også å få tatt av plastproppene under stolbeina. Hva er hensikten med dem? De gir faktisk en stiletthæleffekt. Når vekten fra stol med gjest trykkes ned i gulvet på en så liten flate blir det faktisk dype hakk. 
Av med proppen og på med store filtputer.

Vi kommer ikke til å handle i den butikken igjen, og de er sikkert overlykkelig for ikke å se oss som kunder. For det var noen heftige telefonsamtaler for noen dager siden.

Og bare så dere er klar over det: Butikken mener at "det ikke er tema" å informere kunden om at den varen de har valgt leveres umontert.



7 kommentarer :

  1. Huff sier jeg bare! Service i butikkene er noe som har gått ut på dato...
    Lykke til med monteringen!

    SvarSlett
  2. Hm..jeg vil nå si at det er vesentlig tema jeg da. :-/

    Lykke til, det blir nok bra til slutt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror alle kunder mener det, men butikken kan jo tape et salg hvis de sier noe.

      Slett
  3. Huff huff, der har dere fått dere masse arbeid ed og montere alle stolene, kjedelige greier, men gleder mæ til og se bilder når stolene er montert og satt på plass i spisestua de :)

    Ha ei fin helg, Åshild.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Enda en god grunn for å handle brukt.
    Da er alt ferdigmontert.hehe.
    Vet det er noen butikker som informerer om
    at det er umontert. Det burde selvsagt alle
    gjøre når det er umontert.
    Håper dere blir ferdige i løpet av helgen og
    kan kose dere litt :)

    SvarSlett
  5. Er det mulig!? Det hadde vært ....huff og gruff!
    Finn en superbelønning etter at jobben er gjort.

    Håper det er bra med dere.
    Nå tror jeg våren kommer og det gleder vi oss til.
    Lykke til!
    klem KW

    SvarSlett