Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 12. mars 2013

Pavevalget

Det er litt pussig å se bildene fra pavevalget på TV i ettermiddag. For det er bare to dager vi gikk over Petersplassen og inn i Peterskirken. Da var de store stillasene for TV-overføringene bygd opp i tillegg til at en del av bygningen en under oppussing.

Jeg tok ingen bilder som yter bygget og plassen rettferdighet. Det var heller ikke lett å finne noen. men det er vel ofte slik med bilder at de er sjelden klarer å bevare stemningen.

Uansett, her er Peterskirken





















og Petersplassen



og bildene er lånt her


Foto: Wikipedia

Vi sto lenge i kø for å komme inn i kirken. Men det var det verdt, også for meg som ikke har noen religiøse grunner for å gå dit.

Jeg tror faktisk ikke at ordet fantastisk er dekkende nok.

Bilde lånt her

3 kommentarer :

  1. Åhh. Jeg drømmer om å komme til Roma en dag. Det må være en opplevelse. Jo, dit skal jeg en gang!

    Ha en fin ettermiddag og kveld!

    God klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. Oi, har dere vært i Roma! Så utrolig kult! Der har jeg ikke vært, men det står absolutt på ønskelista mi=) Håper ferien var super=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Heldige deg som har vært i Roma. Man skulle fått Romaturer på resept - de gjør noe med alt :-)

    Jeg så at du hadde lagt inn en kommentar hos meg, men jeg klarte ikke lese den - det var noe feil med innlegget. Og jeg er så nysgjerrig :-(

    SvarSlett