Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 5. mars 2013

En hjemmestrikket kofte

Jeg fant en hjemmestrikket ulljakke etter bestefar.
Den er ganske tykk, og er blitt litt for varmt vasket regner jeg med. Men den skal få ligge i skapet. Kanskje en eller annen plutselig har behov for varm jakke.

Hvis noen vet hvilket mønster dette er ville det vært veldig hyggelig å vite. Liv har hatt en koftejakt ganske lenge, og presenterer innimellom jakke med navn og mønster hvis det ikke fortsatt er i salg.

9 kommentarer :

  1. Så artig at du fant bestefars kofte, den må du ta godt vare på :)

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin! Artig med gamle plagg.

    SvarSlett
  3. Jeg er helt i pærehagen når det gjelder strikking så jeg kan ikke hjelpe ,
    men det er ett vakkert mønster på kofta etter bestefar.
    God kveld fra Marit.

    SvarSlett
  4. Den synes jeg var superfin=) Klart du må ta vare på den. Håper du har det fint. Hvordan gikk det med Jernia-avstemningen? Vibeke=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kom til finalen, men kommer til å trekke meg. Jeg synes betingelsene er litt i meste laget.

      Slett
  5. Sååå flott strikkejakke!..og den er jo supervarm..om den har blitt litt tovet:)
    Mønsteret kan jeg ikke hjelpe med..men et gammelt mønster er det.
    Takk for hyggelig hilsen:)

    SvarSlett
  6. Fin! Hvem har ikke sett et gammelt bilde av en bestefar i ei liknende grå og kvit kofte. (",)

    SvarSlett
  7. Et nydelig stykke håndarbeide du viser. Jeg har koftedilla for tiden, så mange flotte gamle koftemønstre som finnes. Fikk akkurat oppskrifta på yndlingskofta på mail nå fra ei fremmed dame. Så glad jeg ble for den :)

    SvarSlett
  8. Den kofta var nydelig, men jeg kan ikke hjelpe deg med navnet.
    Send den videre til Liv, kanskje hun får tilbakemelding om hun legger den ut.
    Ha en fortsatt god dag.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett