Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 28. desember 2012

4.juledag

Her er det fortsatt jul og nye julegjester ventes i kveld.

I dag vil jeg tipse om min Waldorfsalat. Den er fast følge til julebordet her i huset fordi den passer godt både til den røkte svinekammen og til det røkte lammelåret.

Mitt triks er at jeg bruker revet sellerirot i og ikke finsnittet stilkselleri som det står de fleste oppskrifter.























Hvis jeg ikke er helt sikker på at alle gjestene kan spise valnøtter har jeg dem i en skål ved siden av.

1 kommentar :

  1. Det er jo en kjempegod idé, for jeg synes sellerirot er mye bedre enn stangselleri=) Den må jeg teste. Takk for tips=) Ha en koselig dag=) Vibeke

    SvarSlett