Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 2. desember 2012

2.desember Vindustips

Her skinner faktisk sola, men det er kakebaking som gjelder i dag.











Dagens tips dreier seg om vinduer i pepperkakehus. Jeg har testet ut flere løsninger og synes at dropsvinduer blir vellykket. Det mest utfordrende er faktisk å finne gul  drops. Løsningen ble gul kjærlighet på pinne. Dropsen  legges i dobbel plastpose og finknuses med en hammer.

Vindushullene må lages mye større enn du tror og de kan fylles med enda mer drops enn jeg gjorde.
  

2 kommentarer :

  1. Så artig med "glass" i vinduene. Det må jeg prøve. takk for tipset.
    Ha en koselig adventstid.

    Klem

    SvarSlett
  2. Gleder meg sååå til å se det ferdrige pepperkakehuset!

    SvarSlett