Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 25. desember 2012

1.juledag

Jeg har hygget meg på kjøkkenet også i formiddag. Huset fylles av julegjester i kveld. Bordet er dekket og maten er snart klar. Noen år trodde jeg at folk flest hadde forspist seg på julebord allerede og ikke hadde så lyst på mer julemat. Men ikke våre julegjester. Så her er blir det som i fjor og året før det.

Nissen har dukket opp i gluggen på låven og fuglenekene ble satt opp på formiddagen julaften. Jeg lurer bare på hvor alle fuglene har tatt veien. Etter kuldeperioden har det ikke vært fugler her i det hele tatt.


4 kommentarer :

  1. Hei Åshild! Jeg titter bare innom for å ønske deg en fortsatt god jul! Nydelig pyntet juletre under her:-)

    SvarSlett
  2. Koselig å nyte romjulsdager sammen med familie og venner.
    Og god mat kan en vel spise alltid, bare en spiser med måte.
    Kanskje fuglene har flyttet hit, litt lenger inn i landet.
    Her hadde det vært veldig mange i neket om dagen.
    Men de dukker vel opp hos dere igjen bare rykte
    sprer seg om at juleneket er satt opp.
    HA riktig gode romjulsdager :)

    SvarSlett
  3. Det er så gøy å følge med på alt du driver med på gården! :) Kanskje spesielt i juletider. Utrolig flott bilde av neket og det kjempefine huset deres i bakgrunnen!

    SvarSlett