Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 1. mars 2012

Rød tråd

Nå for tiden bruker veldig mange veldig mye tid og penger på festbordet. Til sommerens store fest bruker brudeparet (bruden) mer tid enn penger. Allerede i august hadde hun funnet de fleste elementene som skulle brukes på bordet.

Det kan være lurt å ta utgangspunkt i ett eller annet og bruke det som rød tråd i pynting av bord og i invitasjoner. Den første gang som jeg klarte å gjennomføre en slags rød tråd var nettopp til brudens konfirmasjon. Det var det sorte stoffet i bunaden hennes som gjorde at jeg valgte sort omslag på invitasjoner og sanghefter.
   
Med roser i forkleet ble det selvfølgelig å velge roser i dekorasjonene. Kurvene rosene var satt opp i hadde jeg lett etter lenge, og sprayet dem sorte.


For ordens skyld; disse bildene ble tatt lenge før vi hadde digitalkamera så kvaliteten etter scanning er så som så. Det er heller ikke en av stuene her, men der vi bodde før gården.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar