Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 10. desember 2011

Adventskalender 10.desember

I 1994 kom The Julekalender med Travelling Strawberries på TV2 mens NRK viste reprise av Vertshuset den gyldne hale. Målgruppene for de to programmene var nok like forskjellige som programmene var. Her er vignettmelodien:

Nå venter jeg på noen som vil høre om mine juleforberedelser. Da blir det laging av både litt sandkaker (sparte på litt deig) og krumkaker av resten av røra fra i går. Det lukter kokt svinekjøtt i huset, for når det første besøket er over så skal vi lage sylter. Datteren og svigersønnen kommer for å være med. Hun er dreven gjennom mange års trening, han er med for tredje gang. 

Middagsforslaget i dag er Pizza. Hvorfor ikke lage dobbelt porsjon? Den kan brukes en av de siste travle dagene før jul. Pizza innebærer også å lage Kjøttsaus. Den kan brukes til Lasagne og som pastasaus.

Alle kommentarer er med i ukestrekningen på søndag.

6 kommentarer :

  1. Sandkaker brukte min svigermor å lage. Dei var så gode.

    SvarSlett
  2. Da er det bare å glede seg=) Så hyggelig at datteren din kommer. Noe av det aller, aller koseligste jeg gjør før jul er å dra hjem til mamma for å lage sylte. Bra at tradisjoner blir holdt ved like. Kos dere med syltelaging og alt det andre dere skal gjøre=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Tror faktisk det blir pizza i dag - grei lørdagsmat.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  4. Jeg var russ '95, og på russeballet til jul '94 gikk The Støveldance på repeat gjennom hele nachspielet. Gode minner! :)

    SvarSlett
  5. The Julekalender ble nok min store favoritt;O)
    Sandkaker er det sannelig mang år siden jeg har smakt;)
    Her blir dagens rett Baccalao;)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  6. The julekalender bare elsker jeg og synes det er utrolig kjekt når min mann kan sangene på rams, plutselig traller litt...

    SvarSlett