Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 4. desember 2011

Adventskalender 4.desember

Skomakergata gikk som nevnt før i reprise i 1988. Jeg synes alle sangene er hyggelige, og her i huset setter vi på Skomakergatakassetten når vi baker sirupssnipper. I dag har jeg valgt ut Fru Enebær på torget. 

En hel søndag til juleforberedelser! Det står småbrød på programmet.

Når jeg først baker gjærbakst så gjør jeg det skikkelig. Jeg fir-dobler deigen. Det er akkurat plass til en deig med 2 l væske i min gamle Elektrolux assistent. Hver deig deles i 64 enheter, enten horn, rundstykker eller tebirkes.
Til middag i dag foreslår jeg kjøttkaker. Igjen er det lurt å lage til to middager. Den andre porsjonen kan tas igjen en kveld etter jobb.

Hvis du legger igjen en kommentar før kl 22.00 så blir du med i den første ukestrekningen.

5 kommentarer :

  1. Du er flink, og jeg nyter dine tips!
    Ha en fin søndag videre, er usikker på om det blir kjøttkaker, men det hadde vært godt;)

    SvarSlett
  2. Storbakst är bra och jag har redan försått du har god plats i frysen. Det är problemet här.. Här blir det stek idag, blir lite mer plats över då, kanske till kjøttkaker..
    Ha en fin 2.a advent :)

    SvarSlett
  3. Det e lurt og dobleoppskriftene når man først koser sæ med julebaksten, og middagene, jul i skomakergata e en av de fineste barnetv æ vet om i jula, skjønner ikke nrk, at de ikke kan sende den i reprise;)
    Ha en fin søndag, og kos dæ masse , hilsen Lisbeth ;D

    SvarSlett
  4. Og gjærbaksten din er helt fantastisk! Tusen, tusen takk! Gutta åt kringle og boller til de nesten sprakk. Og det er mye igjen i fryseren:)

    SvarSlett
  5. Yess! Kjøttkaker blir det i dag!!! Takk å takk å takk!


    Jeg er sååååå dårlig på å kommentere for tiden at nå er jeg på en sånn "beklager"-runde... så....

    Beklager... tider skal komme, tider skal henrulle... osv :)

    Ha en deilig adventstid!

    SvarSlett