Det er usannsynlig mye som skjer via nettet.
Lånt fra den store veven. |
Fordi vi ikke er kunde hos Telenor så har vi egentlig heller ikke rett til å melde feil. Det til tross for at våre internettsignaler kommer inn til oss gjennom en Telenor-kabel. Vi har NextGentel som internettleverandør så dit rettet vi også den første telefonen på fredag. Ja, dere mistet forbindelsen kl 07.15 fredag morgen sa mannen. Det er helt sikkert ruteren. Den dere har er jo veldig gammel. Ja, vi fikk den i 2006?! svarte jeg. Vi sender en ny på mandag morgen, svarte mannen med omsorg i stemmen. Når får vi den da, lurte jeg på. Helt sikkert i løpet av uka! HVA!! mener du at vi skal være uten internett en hel uke?? Dessuten tror ikke jeg at det er ruteren, men et brudd i kabelen som i november. Mannen hørte ikke etter.
Heldigvis er vi omsorgsfulle mennesker og har tatt ansvaret for å ringe Telenor på vegne av en nabo. Å kunne oppgi et fasttelefonnummer er helt avgjørende for å få en Telenorfeilmeldingsperson i tale. Først ble vi lovet løsning i går ettermiddag, men først i dag ble det kontakt. For selv om kabelen ble revet over på fredag så retter Telenor ingen brudd/feil i løpet av helgen.
De som forårsaket bruddet var ikke hjemme i går ettermiddag. Det var lurt, - for meg også.
Ja det er så kjedelig ,siste tordenvær tok modemet vårt og det ble noen lange dager, Marit.
SvarSlettJepp, ein kan bli ein smule frustert!
SvarSlettDet er bare så irriterende.
SvarSlettBest å velge selv når man vil nette og ikke..
Jepp, her var det også tyst en stund for noen mnd sida. Og nextgentel mente det ville ta dem en uke å få sendt ny ruter. EN UKE!?? Heldigvis kom den raskere og idyll, fryd og harmoni var gjenoppretta i stua. For hos oss var det ruteren.
SvarSlettHold ut!
Man får litt panikk når nettet er nede...
SvarSlettJa, det er det værste som kan skje for en blogger!..og man bruker jo nettet til alt nå for tiden! Huttetu! Jeg håper ikke det skjer hos meg med det første:o)
SvarSlettHeleneklem