Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.

Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.




tirsdag 9. august 2011

Uten internett!

En ting er å selv bestemme når og hvor mye jeg trenger Internett. En annen ting er at det plutselig var borte.
Det er usannsynlig mye som skjer via nettet.

southpark_internett_02
Lånt fra den store veven.
Å sjekke været har vært en daglig foreteelse siden påske. Ja, noen dager har jeg sjekket flere ganger om dagen. Å lese nyheter - selv ikke veldig hyggelige, Å finne svar på alle mulige og umulige spørsmål: de latinske navnene på alle forskjellige Storkenebb (Geranium). Hva koster å leie en buss? Betale regninger! Hva er nummeret til feilmeldingen til Telenor og NextGentel?

Fordi vi ikke er kunde hos Telenor så har vi egentlig heller ikke rett til å melde feil. Det til tross for at våre internettsignaler kommer inn til oss gjennom en Telenor-kabel. Vi har NextGentel som internettleverandør så dit rettet vi også den første telefonen på fredag. Ja, dere mistet forbindelsen kl 07.15 fredag morgen sa mannen. Det er helt sikkert ruteren. Den dere har er jo veldig gammel. Ja, vi fikk den i 2006?! svarte jeg. Vi sender en ny på mandag morgen, svarte mannen med omsorg i stemmen. Når får vi den da, lurte jeg på. Helt sikkert i løpet av uka! HVA!! mener du at vi skal være uten internett en hel uke?? Dessuten tror ikke jeg at det er ruteren, men et brudd i kabelen som i november. Mannen hørte ikke etter.

Heldigvis er vi omsorgsfulle mennesker og har tatt ansvaret for å ringe Telenor på vegne av en nabo. Å kunne oppgi et fasttelefonnummer er helt avgjørende for å få en Telenorfeilmeldingsperson i tale. Først ble vi lovet løsning i går ettermiddag, men først i dag ble det kontakt. For selv om kabelen ble revet over på fredag så retter Telenor ingen brudd/feil i løpet av helgen.

De som forårsaket bruddet var ikke hjemme i går ettermiddag. Det var lurt, - for meg også.

6 kommentarer :

  1. Ja det er så kjedelig ,siste tordenvær tok modemet vårt og det ble noen lange dager, Marit.

    SvarSlett
  2. Jepp, ein kan bli ein smule frustert!

    SvarSlett
  3. Det er bare så irriterende.
    Best å velge selv når man vil nette og ikke..

    SvarSlett
  4. Jepp, her var det også tyst en stund for noen mnd sida. Og nextgentel mente det ville ta dem en uke å få sendt ny ruter. EN UKE!?? Heldigvis kom den raskere og idyll, fryd og harmoni var gjenoppretta i stua. For hos oss var det ruteren.

    Hold ut!

    SvarSlett
  5. Man får litt panikk når nettet er nede...

    SvarSlett
  6. Ja, det er det værste som kan skje for en blogger!..og man bruker jo nettet til alt nå for tiden! Huttetu! Jeg håper ikke det skjer hos meg med det første:o)

    Heleneklem

    SvarSlett