Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 28. februar 2011

Vårtegn: Full vinter.

Når jeg kikker ut av vinduene nå så er det litt vanskelig å forstå at det er den første vårdagen i morgen. Det er riktignok blitt lysere om morgenen.  Og det at det bare er et siffer på utetermometeret viser at det ikke lengre er midt på vinteren.
Dette bildet ble tatt kl 7.30 i dag tidlig mens det fortsatt lå tåke i høyden. Det ble faktisk litt sol i løpet av dagen, men da var jeg inne på jobben.

Det blir kanskje litt kjedelig, men jeg kommer til å ta bilder på samme sted hver mandag fremover helt fram til 30.mai.
Stautus i dag: Det ble brøytet nysnø sent i går kveld.

Dere kan lese flere vårtegn på Humlebacken.

4 kommentarer :

  1. Det blir kul att se hur det förändras!

    SvarSlett
  2. Jag kan tänka mig att det snart kommer att spira vackert där mot husväggen. :)

    SvarSlett
  3. Ikke det beste vårtegnet dette, men du skal se det blir kortvarig;) trøsteklem fra meg;)

    SvarSlett