Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 15. desember 2010

Smultringer

Arkivbilde
Om ikke kjøkkenet hadde fettlag tykt nok nå etter all syltelaging så kjøres det på med smultkoking i dag. Men så kommer også vaskekluter og fettløsende vaskemidler fram i ettermiddag.

I kveld går turen til Oslo og førjulstidens eneste konsert. Gitarkameratene. Vi har stor sans for musikken, tekstene og samspillet mellom de fire på scenen, så vi gleder oss.

6 kommentarer :

  1. Smultringer elsker vi! Vi har en mann som som står med campingvogn ved Living butikken her på i Stavanger og steker ferske smultringer hver dag. Fås kjøpt både kalde og varme, og jeg klarer ALDRI å gå forbi uten å kjøpe en pose med 10 varme smultringer med hjem..
    Kos dere med gitarkameratene, de er utrlolig talentfylle og flotte artister. Vi skal på Hanne Krogh og de tre tenorer på lørdag:-)
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  2. Den konserten har jeg vært på og det var en veldig hyggelig opplevelse. Kos deg masse og sørg for å varme opp stemmebåndet mens du koser deg med baksten ;-)

    SvarSlett
  3. Smultringer er deilig! Særlig helt nystekte!
    Kos dere på konsert!

    SvarSlett
  4. Hjelpe meg kor mykje du lagar! Håpar at det er mange rundt deg som set pris på dette!
    Smultringer kjøper eg hos smultringbilen, den er her fleire gonger i året. Og smultringane er ALTFOR gode.
    Ha det kjekt på konsert!

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer. Jeg nyter å ordne i stand og ja - det er mange som setter pris på kakene.

    SvarSlett
  6. Hei Åshild. Hva du rekker!:-) Skulle ønske det smitter litt på oss andre også. Det er kjempehyggelig å følge deg og det gir rom for ettertanke. Håper du koser deg på konserten i kveld. Ang sild til julebordet, tror du må få min oppskrift på "Oberstinnans festsild", den er deilig. ;-). Adventsklem fra Kari W

    SvarSlett