Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 31. desember 2010

Nyttårsaften

Så er det på tide å finne plass ved bordet som er dekket i spisestua. Gjennom glassrutene i døra skinner lyset fra lysekroner og stearinlys. I døra henger også spisestuas julepynt - snøkrystaller.
Bordet er dekket i hvitt, grønt, gull og sølv. For femte gang har jeg klart å finne variasjon på dette tema. Jeg har prøvd, men det passer ikke med rødt i denne stua.
I de tre vinduene henger det også hekla snøkrystaller.

God nyttårsaften til alle.

7 kommentarer :

  1. Men for et bord!!! Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Det var et staselig nyttårsbord! Eia var jeg der

    Godt nytt år til deg og alle dine gjester :-)

    SvarSlett
  3. Fantastisk!!! som hele denne bloggen med forberedelser, har vært. Det har vært en glede dette Åshild, minner har kommet og tankene spinner rundt både fortid og nåtid. Det er gøy å se, at du ikke bare tar vare på husene men de gamle skikkene også. Jeg gleder meg til å komme å se det hele en dag. :-). Takk også for koselig kort, fint å se de flotte barna dine. :-) Håper du hadde en fin utgang av 2010. Ønsker deg et Velsignet nytt år med mange gode opplevelser i 2011. Hils til alle! Hilsen fra Kari W

    SvarSlett
  4. Så fine de er, dine heklede snekrystaller!

    SvarSlett
  5. Hei Åshild!Du har så flotte bilder og god stemning på bloggen din!!Ser ut som du hadde mange gjester i går du også!Her hos oss var vi så heldige å ha 6 FLOTTE!!! 16 åringer i kjelleren,i tillegg til nabofamilien som vi alltid feirer med :))De hadde kledd seg i finstasen,kjoler og dresser.Tror de hadde en flott kveld for det ble veldig "tidlig" på dem og de sover ennå;))Jeg kjenner at jeg er stolt på ungdommenes vegne og er heldig som fikk feire med dem i år!!Godt nyttår til deg og dine!Hilsen fra Arneberg

    SvarSlett
  6. Jeg har jukset. Bildet over er nok fra 3.juledag.

    SvarSlett
  7. Virkelig koselige bilder du har vist oss de siste dagene Åshild! Jeg har virkelig nydt å følge med, selv om det ikke har blitt så mange kommentarer...

    SvarSlett