Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 23. november 2010

Dukkehus og kjøleskap

Datterens 22 år gamle dukkehus er fortsatt veldig populært. Jeg har mange tenkt at jeg skulle lime tak og pipe. I kveld ble det gjort. Huset hadde fortjent noe flere møbler, men jeg synes prisen er veldig høy på det som finnes i lekebutikker. Så hvis noen vet om noe vil jeg ha tips.


Min drøm var lenge kjølebod. Løsningen ble to kjøleskap. Det var jeg veldig fornøyd med i det forrige huset og vi tok med oss løsningen. Her har vi supplert med et like høyt fryseskap.

Det ser ikke ut som om det er så mye ledig plass i kjøleskapene, men det er faktisk 3 hyller som er tomme eller så godt som tomme. De bruker jeg til å sette inn småkakedeigene fra de lages og til utbaking. Klok av skade så blir deigene merket godt. De andre hyllene skal fylles med smør, egg og fløte en av de nærmeste dagene. Ja, jeg er faktisk fornøyd med kveldens innsats. Innmellom har jeg faktisk funnet fram bilder til en kalender familien lager i fellesskap og de første bildene til årets julekort.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar